Сьогодні наша бібліотека поповнилась дуже потрібною літературою із серії
навчальних матеріалів українсько-канадського проекту «Інклюзивна освіта для
дітей з особливими потребами в Україні».
Її нам подарувала Маріанна Макарчук, тренер,
мультиплікатор з освіти в сфері прав людини в Інтернеті, фасилітатор. І взагалі
активна, неординарна людина.
Чому саме в
бібліотеку? Тому, що сучасна бібліотека – це відкритий простір, де кожен
мешканець району може звернутись особисто чи через Інтернет отримати можливість
користуватись книгами і отримувати потрібну інформацію.
Важливо, щоб люди з інвалідністю були залучені до всіх аспектів суспільного життя. Адже у нас вони обмежені у спілкуванні, мало відвідують культурно-громадські заходи. Важливе спілкування з самими людьми з інвалідністю для кращого розуміння їх проблем та вирішення їх. Треба створити комфортні умови для них, адже люди з інвалідністю такі самі як і інші. І бібліотека, як вічне джерело духовності та інформації може зробити багато в цьому напрямі.
На допомогу фахівцям, батькам та
педагогам, які працюють над впровадженням інклюзивного навчання:
1. Красюкова-Еннс О., Чорнобой Е., Байда Л. та
інші. Тренінгові модулі. Модульні курси «Вступ до питань «інвалідності», «Розробка
соціальної політики», «Доступність та універсальний дизайн», «Консультативна
політика», 2011.
2. Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Стратегії
викладання в інклюзивному навчальному закладі. Навчально-методичний посібник,
2012.
3. Колупаєва А.А. Програма курсу «Основи
інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів та закладів післядипломної
педагогічної освіти, 2011.
4. Паливода А.В. Працюємо разом: дитина з
особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади. Посібник,
2012.
5. Паливода А.В. Планування спрямоване на кожного
учня. Посібник з розроблення та впровадження індивідуальних начальних планів,
2012.
6. Сак Т. В. Індивідуальне оцінювання навчальних
досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі.
Навчальний курс та науково-методичний посібник, 2011.
7. Красюкова-Еннс О.В., Байда Л.Ю., Азін В.О.,
Грибальський Я.В. Архітектурна доступність шкіл. Навчально-методичний посібник,
2012.
8. Красюкова-Еннс О. В., Байда Л. Ю., Азін В. О.,
Грибальський Я. В. Доступність та універсальний дизайн.
Навчально-методичний посібник, 2013.
9. Красюкова – Еннс О.В., Байда Л.Ю., Азін В.О. та
інші. Інвалідність та суспільство. Навчально-методичний посібник, 2012.
10. Шинкаренко В. І., Патрикеєва О. О., Софій Н.
З. та інші. Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад.
Навчально-методичний посібник, 2013.
11. Шинкаренко В. І., Патрикеєва О.О., Найда Ю. М.
та інші. Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад: Навчально-методичний
посібник, 2013.
У навчально-методичному
посібнику «Інвалідність та суспільство» подано програму курсу для навчальних
закладів, а також методичні матеріали до даного курсу: еволюційний шлях
поглядів на питання «інвалідність»; прав людини з інвалідністю; моделі
інвалідності та їх вплив на формування соціальної політики; питання інклюзивної
освіти; ролі громадських організацій у формуванні інноваційних підходів до
проблем інвалідності; взаємозв’язок між доступністю і забезпечення прав людини
та питання універсального дизайну.
Навчально-методичний
посібник адресовано викладачам навчальних закладів, керівникам закладів освіти,
управлінь освіти, науково-педагогічним працівникам, громадським діячам.
У навчально-методичному посібнику «Архітектурна
доступність шкіл» викладено матеріали з теоретичних та практичних питань
забезпечення архітектурної доступності навчальних закладів. Матеріали посібника
розраховані на широке коло фахівців, які працюють у сфері впровадження
інклюзивного навчання.
Посібник в електронному варіанті:
“АРХІТЕКТУРНА ДОСТУПНІСТЬ ШКІЛ”
Методичний посібник «Доступність до об’єктів житлового та громадського призначення для людей з інвалідністю»
Чи може людина вільно і безпечно подолати перехрестя, заїхати в
магазин, щоб не лишати дитину надворі? А як виглядає маршрут старої і немічної
бабусі, якій треба в аптеку, до нотаріуса чи у відділ соціального забезпечення?
Чи легко їй подолати слизькі та обмерзлі взимку сходи, особливо коли вони не
мають поруччя? Ще більш проблематичним є пересування людини, яка постійно
користується візком – і вдома, й на роботі, і в транспорті. Сходи, високі бордюри,
вузькі двері не дозволяють людям з особливими потребами дістатись до
приміщення, перейти на той бік вулиці, скористатись громадським транспортом чи
телефоном.
У посібнику зібрані нормативно-правові документи,
що стосуються забезпечення безперешкодного доступу маломобільних груп населення
до об'єктів житлового та громадського призначення; будівельні та архітектурні
нормативи та стандарти України; методики визначення доступності, тощо.
Видання підготовлено в межах українсько-канадського проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні», що розпочав свою діяльність 2008 року. Реалізація проекту стала можливою за підтримки Канадської агенції з міжнародного розвитку (CIDA).
Фінансування видання здійснено за підтримки
Канадської агенції з міжнародного розвитку (CIDA) та за рахунок видатків
Державного бюджету України на підтримку діяльності громадських організацій осіб
з інвалідністю.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Вы хотите оставить комментарий, но не знаете, КАК? Очень просто!
- Нажмите на стрелку рядом с окошком Подпись комментария.
- Выберите Имя/URL. (Никто не любит анонимов!)
- Наберите своё имя, строчку URL можете оставить пустой.
- Нажмите Продолжить
- В окошке комментария напишите то,что хотели и нажмите "Отправить комментарий"! Спасибо!