У 2018 році Україна святкує
100-річчя випуску поштових марок України.
Дослідники філателії
відзначають кількість ранніх проектів створення поштової марки. Цю ідею
висунули і шведський лейтенант К. Треффенберг, і словенський чиновник Л. Кошір,
і англійський видавець Д. Челмерс та ін. Але запровадження наклеюваної поштової
марки пов’язують з ім’ям англійського поштмейстера Роуленда Хілла – автора
ескізу першої у світі поштової марки, яка увійшла в обіг 6 травня 1840р. в
Англії.
В Україні поштові марки
вперше з’явилися в 1918 році, в часи Української народної
республіки. Творцями сюжетів поштових мініатюр були видатні графіки Георгій
Нарбут і Антін Середа.
На підставі закону
Центральної Ради від 18 квітня 1918 року, замість зниклих з обігу розмінних
монет, були випущені марки – гроші з номіналом від 10 до 50 шагів. Першу серію
названу «шагівкою», друкували на тонкому картоні з написом на звороті «Ходять
на рівні з дзвінкою монетою».
Після УНР – більше 70 років
Україна жила без власних марок. Лише з 1992 року в країні почали друкуватися
власні марки.
Укрпошта ввела в обіг
поштовий блок «Перші українські марки доби визвольних змагань 1917-1921 років».
Інформація про Українську
марку є і в фондах нашої бібліотеки. Є й читачі, які колекціонують марки і охоче
діляться інформацією з іншими.
В ці дні ми презентували в
читальному залі книжкову виставку «З історії української філателії» /100 років
випуску перших поштових марок України/.
Серед інших видань особливо
виділяється: Чередниченко В. Про філателію всім. Для юнацтва й дітей,
спадкоємців філателістичних колекцій. – К.: Смолоскип, 2015. – 11с., іл.
Оскільки хобі, про яке
йдеться в книзі, однаковою силою притягує до себе різних, незалежно від віку й
соціального статусу людей: від школярів до королів і президентів – книга може
стати в тренді і пошановувачам поштових мініатюр дитячого та юнацького віку, і
мало обізнаних у марках дорослих спадкоємців колекцій.
Видання не залишить поза
увагою і досвідчених колекціонерів та громадян, які вболівають за розбудову та
зміцнення одного з атрибутів державності.
Нині дедалі більшої
популярності набуває філателія. Адже колекціонування формує в молодої людини
дисциплінованість і увагу, сприяє поширенню світогляду, підвищує рівень знань
та патріотичних почуттів.
Отож, поштова марка – це те,
що зберігає культурний й історичний спадок, формує ґрунт для державного
об’єднання. Це те, що у популярній, лаконічній формі нагадує нам, ким ми є. Це
наша візитка світові і самим собі
Немає коментарів:
Дописати коментар
Вы хотите оставить комментарий, но не знаете, КАК? Очень просто!
- Нажмите на стрелку рядом с окошком Подпись комментария.
- Выберите Имя/URL. (Никто не любит анонимов!)
- Наберите своё имя, строчку URL можете оставить пустой.
- Нажмите Продолжить
- В окошке комментария напишите то,что хотели и нажмите "Отправить комментарий"! Спасибо!